.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وعده آذری جهرمی برای مازندران عملی نشد ؛
پرونده شهرک «کسب و کارهای فضاپایه» در استان مازندران خاک می‌خورد!
شمال نیوز : اکنون از مدیران اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران باید پرسید طرحی تخصصی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک همایش بزرگ ملی وعده آن را برای مازندران داد پس ازگذشت بیش از دوسال چرا نباید پیگیری می‌شد و نتایج اجرای آن به اطلاع افکار عمومی برسد ؟ ....
پرونده شهرک «کسب و کارهای فضاپایه» در استان مازندران خاک می‌خورد!

شمال نیوز: یکی از ضعف‌های برخی مدیران در استان مازندران این است که طرح‌ها و وعده‌های مهم و محوری سازمانی‌شان، تنها یک مانور خبری است و پس از این‌که از طرح یا پروژه‌ای در سطح خبر و گزارش، رونمایی کردند و موج تبلیغاتی آن را به مردم و رسانه‌ها دادند ، طرح را فراموش کرده ، گویاکه هیچ تعهدی برای اجرایی و عملیاتی کردن وعده‌ای که به مردم دادند، ندارند، غافل از این نکته ساده و بدیهی که این اسناد و این اخبار، در آرشیو رسانه‌ها و روزنامه‌ها موجود است و در دسترس افکار عمومی قرار دارد.

اکنون از مدیران اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران باید پرسید طرحی تخصصی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک همایش بزرگ ملی وعده آن را برای مازندران داد پس ازگذشت بیش از دوسال چرا نباید پیگیری می‌شد و نتایج اجرای آن به اطلاع افکار عمومی برسد ؟
 
•    اما اصل داستان چیست؟

گوینده شبکه خبر در یکی از روزهای سال 97 ضمن اشاره به سخنان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در نخستین «همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن» که در دانشگاه علم و صنعت برگزار گردید، گفت: توسعه برنامه فضایی بومی برای ارتقای کیفیت زندگی مردم و بالا بردن توان فناورانه کشور را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

 

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این همایش ملی از احداث نخستین پارک فناوری فضایی و کسب وکارهای فضاپایه در حوزه کشاورزی در استان مازندران خبر داد.

مدت کوتاهی پس از این اظهار نظر وزیر، «مرتضی براری» معاون وزیر و رییس سازمان فضایی، رییس پژوهشگاه فضایی و رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن سفری به مازندران، در دیدار با استاندار بر قابلیت‌های مختلف استان به‌ویژه ظرفیت‌های مهم اقتصادی و پروژه‌های گردشگری، کشاورزی و دامپروری، بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتال و دانش فضاپایه برای کیفی‌سازی تاکید کرد و توسعه آنها را ضروری دانست.

رییس سازمان فضایی کشور گفت: ایجاد پارک کسب و کارهای فضاپایه در استان مازندران منشا رونق و افزایش اشتغال‌زایی می‌شود و جوانان خلاق و کارآفرین این استان می‌توانند با ایجاد ارزش افزوده بر روی داده‌های ماهواره‌ای به ارائه خدمات این فناوری در سطح استان و کشور بپردازند و باعث افزایش بهره‌وری در حوزه‌های مختلف شوند.

 یدالله طهماسبی مدیرکل وقت نیز در همین دیدار اعلام کرد: پارک فضایی کسب وکارهای فضا پایه، قرار است تا پایان شش ماهه نخست سال ۹۸ در مرکز استان مازندران راه‌اندازی شود.

امروز بیش از دو سال از سخنان دبیر شورای عالی امنتی ملی، وعده وزیر و همچنین اندیشه احداث «پارک فضایی و کسب و کارهای فضاپایه در حوزه کشاورزی در مازندران» سپری شد و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان درقبال این طرح آینده‌پژوهانه که بالاترین مدیران اجرایی کشور وعده آن را دادند، تن به سکوت و سکون و بی‌عملی سپرده است.

اگر بنا را بر اولویت‌بندی طرح‌های استانی این اداره‌کل بگذاریم، پروژه طرح «احداث نخستین پارک فناوری فضایی و کسب و کارهای فضاپایه در حوزه کشاورزی در استان مازندران» باید در صدر اولویت‌های کبیری قرار داشت به این دلیل که اولاً مازندران استانی کشاورزی است و استفاده از دانش‌های جدید، برای توسعه کشاورزی لازم است دوم این‌که احداث این پارک، طرحی بود که شخص وزیر وعده آن را داد و معاون وزیر نیز برای برداشتن موانع اجرایی آن با نماینده عالی دولت در استان دیدار و بر اجرای آن تاکید کرد و همچنین به دلیل توان و ظرفیتی که این طرح در جذب و اشتغال طیف قابل توجهی از نسل جدید و جوانان آشنا به آی تی و دانش ارتباطات دارد، مدیران استانی نباید از کنار آن به آرامی و بی‌صدا عبور می‌کرد اما تا امروز متاسفانه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران و به دنبال آن اداره کل مربوطه در عمل ، تمایل و رغبتی برای عملیاتی کردن آن از خود نشان نداده اند .
 

مدیرانی که برای اجرای طرحی با این سطح اولویت، حرکتی به خود نمی‌دهند قطعاً برای اجرای طرح‌‌های کم‌اولویت، اصلاً خود را خسته نمی‌کنند و چه بسا به دلیل همین عملکردها است که امروز فریاد و فغان معلمان و دانش‌آموزان از قطع اینترنت و دشواری‌های آموزش مجازی به آسمان بلند است و فریادرسی ندارند. البته وقتی وزیر و معاونش به راحتی از کنار وعده های خود به مردم یک استان می گذرند ، دیگر نمی توان از زیرمجوعه انتظاری بیش از این داشت .


کلام آخر این‌که میزان و معیار سنجش ادارات کل نه مانورهای رسانه‌ای و وعده‌هایی که برای آینده می‌دهند بلکه پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده و طرح‌های تکمیل‌شده است، امری که اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، در این مقوله کارنامه‌ای قابل قبول ندارد.آنچه مسلم است اینکه مدیران فعلی در هر سازمان و دستگاهی باید راه آغاز شده در پروژه  ها و برنامه های مدیران گذشته را ادامه داده و به نتیجه برسانند . مهمی که متاسفانه علی رغم استارت آن در دوره مدیریتی وقت در اداره کل فناوری اطلاعات مازندران ، متاسفانه با تغییر مدیریتی ، مسکوت مانده است .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.